گالری هفت ثمر برگزار می کند

روایت کاتیا داراب از نمایشگاه "کنار هم می آییم"

گالری هفت ثمر از روز جمعه بیستم بهمن ماه 96 میزبان آثار کاتیا داراب تحت عنوان "کنار هم می آییم" خواهد شد.

به گزارش گالری آنلاین این نمایشگاه تا 27 بهمن ماه ادامه خواهد داشت و علاقه مندان میتوانند به گالری هفت ثمر واقع در خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوی پنجم ، پلاک 8 مراجعه نمایند.

داراب در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در مورد آثار هنری خود توضیح داد:

از ١٤ سالگی به تحصیل طراحی پرداختم، در دوره ی دبیرستان هنر های تجسمی خواندم و از همان دوره روز ژوژمان بهترین روزهای زندگی را كشف كردم. بعد از دیپلم نقاشی، فرسك اولین گرایش كاری من بود و به همراهی یكی از دوستانم تجربه دلپذیری در این راستا كسب كردیم. هنرهای تجسمی تبریز قبول شدم كه اولین انتخابم بود ولی متاسفانه خانواده مخالف تحصیل در شهری دور از تهران بود. پس به ناچار رشته گرافیك در تهران را پذیرفتم اما در تمام طول تحصیل خاطره ی خوب هنرهای تجسمی همراهم بود و تا جایی كه می توانستم دستی به قلم می بردم و به مشق نقاشی می پرداختم، بوی رنگ و تربانتین نشانه ی وجود دنیای خیالم بود گویی تنها بوی سیریش بوم روحم را جلا می داد. از اولین روزهای دانشگاه همزمان مشغول كار در حیطه ی گرافیك و چاپ شدم و تا ٢ سال بعد از دانشگاه ادامه داشت، بعد از كسب تجاربی متفاوت به دنیای تجسم و نقاشی برگشتم، ٢ نمایشگاه انفرادی برگزار كردم و در ٢ نمایشگاه گروهی شركت كردم، در یكی از نمایشگاه های گروهی كار من یكی از ١٠ اثر فروخته شده در میان ١٩٠ اثر نقاشی بود، خاطره ی شیرین ٢ ساعت اول افتتاحیه را هرگز فراموش نمی كنم تنها ٢ اثر فروش رفته بود یكی از پرتره های مجموعه ی پیشینم که از استاد آغداشلو بود.
در ابتدا تنها از زنان و مشكلاتشان حرف داشتم،در حال گذراندن روزهای بسیار سختی از نظر روحی بودم، زنانی را می دیدم كه در اثر نا ملایمات روزگار به مرور ظرافت و احساسات نابشان را از دست می دهند تبدیل به موجودات بی پناه و خشنی می شوند،بعد از مدتی متوجه شدم در كنار زنان ناراحت مردان نیز آسایش خود را از دست می دهند پس به مردان و مشكلاتشان نیز پرداختم و در آینده نیز می پردازم. دوست دارم ایران جایی باشد برای خرسندی مردمانش، مردمی خالی از خشم، نگرانی و هر آنچه بد می شماریمش. دوست دارم مردمان ترسی از عشق نداشته باشند و هر انسان بتواند ذاتاً عاشق باشد، بساط خشونت برچیده شود.هیچكس درد نداشته باشد از زخم مهربانی و مهر ورزیدن، دوست دارم مخاطب من بداند كه هر روز خشن تر شدن زنان به دلیل وجود قوانین اشتباه مردانی نا خشنود و در نتیجه نسلی ترسناك به بار می آورد. دوست دارم فردی كه از نمایشگاه من بیرون رفت با خود فكر كند كه چه كاری از او ساخته است برای سامان بخشیدن به كشور عزیزمان ایران؟

این هنرمند جوان در مورد آثار مجموعه نمایشگاه پیش رو و اهداف و مسیر فکری خود در خلق این آثار، گفت:

آثار این مجموعه میكس مدیا بوده و از تكنیك های اكرلیك و كلاژ روی بوم قابی استفاده شده، هیچوقت به این فكر نكردم كه چه سبكی می كشم، هنگام نقاشی كاملاً رها هستم جوری كه از شدت تشنگی متوجه گذر زمان می شوم، به كشف و شهود در كار اعتقاد دارم و از طرفی قابل درك بودن اثر نهایی برای مخاطب همیشه مد نظرم بوده.
این مسیر از جدال درونی من برای خودشناسی شروع شد، راه پر نشیب و فرازی را برای درك انسانهای پیرامونم پیمودم، این راه همچنان ادامه دارد و با وجود سختی های بسیار آموختم و می آموزم و خواهم آموخت.
این مسیر تا روزی كه نفس می كشم ادامه دارد و من بر آنم تا قطره ی پاكیزه ای از این دریا باشم، دوست دارم جهان بعد از مرگم هر چند اندك اما جهانی بهتر باشد، سر شار از صلح و دوستی.


logo-samandehi